Alfa9 zprávy
Změny zákonů
-

Schvalování účetních závěrek II.

Povinnost schvalovat účetní závěrku mají podle vyhlášky č. 220/2013 Sb. účetní jednotky, které jsou organizačními složkami státu, státními fondy, územními samosprávnými celky, dobrovolnými svazky obcí, Regionálními radami regionů soudržnosti nebo příspěvkovými organizacemi. Ministerstvo financí nyní zveřejnilo odpovědi na často kladené dotazy k účetní reformě v oblasti veřejných financí - schvalování účetních závěrek některých vybraných účetních jednotek.

Vyhláška č. 220/2013 Sb., o požadavcích na schvalování účetních závěrek některých vybraných účetních jednotek, vyšla ve Sbírce zákonů koncem července loňského roku a účinnosti nabyla dnem 1. srpna 2013 (psali jsme zde).
Ministerstvo financí včera zveřejnilo odpovědi na 42 nejčastějších dotazů k vyhlášce č. 220/2013 Sb. Odpovědi jsou aktualizovány k 18. 2. 2014. Zodpovězené dotazy ke schvalování účetních závěrek najdete na webových stránkách Ministerstva financí zde.
Již dříve Ministerstvo financí zpracovalo přehlednou tabulku, která shrnuje, kterých účetních jednotek se schvalování závěrky týká a kdo závěrku schvaluje. Tabulku jsme zveřejnili v našem dřívějším článku.
Dalším dokumentem, který Ministerstvo financí zveřejnilo, jsou "Požadavky na rozsah údajů vykazovaných v Informaci o schválení nebo neschválení účetní závěrky podle ustanovení § 29 odst. 4 vyhlášky č. 220/2013 Sb., o požadavcích na schvalování účetních závěrek některých vybraných účetních jednotek". Dokument je aktualizován dne 19. 2. 2014 a je možné ho stáhnout na webových stránkách ministerstva zde.

Autor: Martina Vojíková

Tento web používá soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace o cookies.
✔ O.K.